Kärnprocesser

Förbli konkurrenskraftig genom processoptimering

Oavsett om det är en kärnverksamhet eller kundprocesser, så måste alla procedurer fungera sömlöst och effektivt i den digitaliserade detaljhandelns värld. Genom att optimera dina processer kan du skapa mervärde både inom företaget och på kundnivå. Detta är det enda sättet som du kommer att kunna motstå ökande press från konkurrenter och förbli konkurrenskraftig.

Sömlös shoppingupplevelse i flera kanaler

Öka sannolikheten att du kommer att behålla dina kunder med personliga erbjudanden och en sömlös övergång mellan online och offline shopping. Ditt företag kommer att behålla kunder på lång sikt med personliga erbjudanden och en sömlös övergång mellan online och offline shopping. Du kommer att behöva tilltala dina kunder på ett riktat och anpassat sätt vid varje kontaktpunkt, online såväl som offline, för att behålla kunder samt att få nya.

Du kan erbjuda dina kunder en konsekvent kundupplevelse över alla kanaler med personligt modulerade tjänster under hela kundresan, vilket kan inkludera reservationer, tillgänglighet, varukorgsöverföringar, kundkort eller vouchers.

Våra experter hjälper dig att tackla denna utmaning och utveckla en sann omnikanal som länkar samman fysiska butiker med onlinebutiker och skapar kundupplevelser över kanaler.

Flerkanalspolicy

En intelligent policy kan samordna varuförsändelsen från dina butiker och balansera ut överflödiga och otillräckliga lagernivåer genom att länka din onlinebutik till dina stationära butiker. På så sätt kan dina stationära butiker bli ett utökat lagringsområde för din webbutik, samtidigt som din webbutik blir ett säljverktyg för din stationära butik.

Utifrån kundens postnummer och varukorg kan en intelligent regelmotor avgöra om en butik nära kunden har den önskade produkten i lager. På så sätt kommer dina kunder att kunna reservera produkter i en valfri butik via webbutiken.

Våra experter hjälper dig att införa och använda en flerkanalspolicy för att länka din onlinebutik och dina stationära butiker.

Automatisera produktinformation

Inom den digitaliserade detaljhandeln blir produktlivscyklerna allt kortare, information går snabbare in på tiden och stamdata, priser, bilder, medieformat, tekniska detaljer och produkttexter måste anpassas ofta. Använd automatiseringsprocessen för att samla in, strukturera, bearbeta och överföra produktdata till en individuell måldatastruktur.

adesso erbjuder dig en intelligent och kognitiv automatiseringsprocess för att strukturera, bearbeta, förfina och överföra din produktdata till ditt produktinformationshanteringssystem.

Vi baserar vårt arbete på din unika och standardiserade måldatastruktur under produktdataimport och harmonisering. Våra experter implementerar en intelligent import av din produktbas som lär sig mönster och innehåll. Detta kan användas för att känna igen och skapa nya eller lokala produkter, till exempel.

Detta ger dig möjlighet att göra produktinformationen tillgänglig vid alla kontaktpunkter. Vi hjälper dig att utöka produktsortimentet och automatisera processerna i samband med detta.


Ett system som förklarar dina produkter automatiskt och väl

Lär dig hur AI-applikationer hjälper till att hålla produktinformationen uppdaterad - och helt automatiskt.

Läs användningsfall

Modernisera specialistapplikationer

Under åren har en lång rad olika IT-strukturer utvecklats för att implementera olika administrativa processer. Det blir allt dyrare och mer mödosamt att underhålla dessa strukturer. Det är därför nödvändigt att konsolidera ditt IT-system så att antalet system och processer är standardiserade.

Vi har många års erfarenhet av att utveckla specialistapplikationer och kommer att följa dig i varje steg i ditt projekt, från kravspecifikation till design, utveckling och testning, ända fram till den framgångsrika lanseringen av din nya specialistapplikation.

Använder Augmented Reality-teknik, AR

Integrationen av merchandising, marknadsföring och supply chain management är en av de största utmaningarna inom detaljhandeln och utgör fokus för kärnverksamheten. Det blir allt dyrare och mer mödosamt att underhålla dessa strukturer. Det är därför nödvändigt att konsolidera ditt IT-system så att antalet system och processer är standardiserade.

Vi har många års erfarenhet av att utveckla specialistapplikationer och kommer att följa dig i varje steg i ditt projekt, från kravspecifikation till design, utveckling och testning, ända fram till den framgångsrika lanseringen.

Automatiserad textgenerering med NLG

Strukturerad produktinformation och tilltalande produktbeskrivningar kan skrivas automatiskt på över 15 språk med hjälp av "Natural Language Generation", en kognitiv tjänst. Du kan spara upp till 90 procent i kostnader för att skapa produktbeskrivningar genom att använda denna teknik. Samtidigt kommer du att skapa en förbättrad digital upplevelse för dina kunder och tillhandahålla stora volymer av högkvalitativa texter.

Natural Language Generation använder algoritmer för att konsekvent förbättra dina produktbeskrivningstexter, vilket i sin tur kommer att öka din sökmotorrankning och hjälpa till att marknadsföra din produkt i sökmotorer.

Våra experter hjälper dig att använda Natural Language Generation Services så att du kommer att kunna skapa mer produktinnehåll, även om du har begränsade personalresurser.

Digitalisering av arbetsplatssamverkan

Med vår expertis, verktygen och instrumenten från Microsoft kan du implementera dina planer för den digitala transformationen i ditt företag enkelt och på ett sätt anpassat efter dina behov. Våra experter gör detta genom att använda lösningar som Office 365 för att skapa en digital, och därför produktiv, arbetsmiljö där dina anställda utför uppgifter som går utöver deras rollbeskrivning.

Läs mer om den digitala arbetsplatsen


Några frågor?

Det finns ingen webbplats eller broschyr som kan ersätta ett personligt möte för att prata om dina behov och utmaningar. Vi ser fram emot ett möte på plats, så vi kan prata vidare.

Kontakt

Spara denna sida. Ta bort denna sida.