Digital transformation

Planera och genomföra förändringsprocesser på ett målinriktat sätt

Med adesso som din partner kan du hantera den digitala transformationen

Den digitala transformationen innebär ett brett spektrum av förändringsprocesser som måste hanteras direkt. Vi förser dig med olika metoder som du kan använda för att åtgärda högprioriterade problem inom ditt företag på ett riktat sätt.

Interaktionsrum: AI - kognitiv färdplan

Tillsammans kommer vi att identifiera kognitiva tjänster för att stödja dina affärsprocesser och lokalisera mervärdespotentialen med artificiell intelligens för ditt företag. Programvara, AI och molnteknik blir allt mer sammanlänkade i den digitaliserade detaljhandelns värld. Därför är det helt avgörande för återförsäljare att få en inblick i sambanden mellan processer, system och krav.

Detta involverar:

  • Överföra kognitiva erfarenheter till kundens situation.
  • Visioner och scenarier: Var är det möjligt att använda vissa system?
  • Identifiera kognitiva tjänster för att stödja affärsprocesser.
  • Tidig upptäckt och lokalisering av mervärdespotential för artificiell intelligens.
  • Stärker visionerna för “omfattning”, "laguppställning" och "planering".

Vårt interaktionsrum: AI är det rätta metodiska verktyget för att identifiera kognitiva tjänster för att stödja dina affärsprocesser.

Digital Experience Lab “Workshop 4 Retail”

Återförsäljare måste förbättra sin kundupplevelse för att få nöjda kunder som också förblir sådana. Interna kärnprocesser måste samtidigt optimeras, särskilt mot bakgrund av det ökande konkurrenstrycket. Det är därför du bör få ut det mesta av vår innovationsworkshop med en detaljhandelsspecifik kundresa och "påtagliga" utställningar i Digital Experience Lab när det kommer till brainstorming.

I linje med detaljhandelsspecifika roller inom ditt företag, såsom butikschefer och butikssäljare, kommer vi tillsammans att skapa en kundspecifik inblick i de uppgifter och personerna som är involverade i dessa roller, samt smärtpunkter. Vi kommer att definiera nya idéer och tillvägagångssätt för att förbättra din kundupplevelse och optimera dina interna kärnprocesser med hjälp av kartläggning av kundresan.

Vår innovationsworkshop kommer att generera djärva idéer – med andra ord specifika koncept och innovativa tillvägagångssätt som kommer att öka din kundupplevelse. Dessa idéer kommer sedan att utgöra utgångspunkten för efterföljande snabb-/pappersprototyper, såväl som ytterligare scoping-stadier och skapandet av en MVP.

Interaktionsrum: Omfattning

Vårt interaktionsrum: Scope är det rätta metodiska verktyget för att modellera dina processer, system och domänobjekt. Vi reducerar kommunikationen till de viktigaste aspekterna av ditt projekt och fokuserar endast på det mest relevanta innehållet.

Vårt interaktionsrum är det rätta metodiska verktyget för att modellera dina processer, system och domänobjekt.

Läs mer om Interaction Room

Digital Workshop

Kundernas förväntningar och krav förändras snabbt i den digitaliserade detaljhandelns värld. Detta ställer företag inför utmaningen att skapa nya service- och säljerbjudanden till kunder i allt kortare cykler.

Den digitala workshopen gör det möjligt för dig att utveckla smidiga, prototypiska projektspecifikationer på nolltid, såväl som utanför din dagliga IT-drift. Tillsammans med dig tar vi fram professionella och tekniska specifikationer för en prototyp. Flexibla team gör att initiativ från en mängd olika specialistområden kan implementeras.

IoT Innovation Workshop

Tillsammans med dig kommer vi att identifiera och prioritera din potential inom områdena kärnprocesser och presentation för kunden i IOT Innovation Workshop med hjälp av IoT-lösningar. Vår IoT Innovation Workshop kommer att tillåta dig att pussla ihop en omfattande kunskap om ämnet, undersöka tekniska möjligheter och verkliga exempel från detaljhandeln, samt utveckla dina egna applikationer baserade på IoT-teknik. Vi rekommenderar att du sätter ihop ett heterogent team av deltagare för att generera ett högre mervärde med lösningarna och införliva olika perspektiv.

Våra experter hjälper dig att identifiera och prioritera din potential inom områdena kärnprocesser och presentation för kunden med hjälp av IoT-lösningar.

Retail Agenda 2025

Utvecklingen och operationaliseringen av framtidsorienterade företags- och divisionsstrategier för ditt företag kommer att genomföras inom ramen för Retail Agenda 2025. Är slutet i sikte för stationära butiker och kommer våra innerstäder snart att ligga övergivna? Och hur är det med de nya teknologierna som kommer att underbygga framtidens handel för både stationär och onlinehandel?

Företag inom detaljhandeln, som står inför en oviss framtid, har ställt dessa frågor. Därför är tidig utveckling och operationalisering av framtidsorienterade företags- och divisionsstrategier, som tar hänsyn till externa marknadskrafter i samband med alla aspekter av ditt företag, avgörande.

Tillsammans med dig kommer vi att undersöka externa marknadskrafter samtidigt som vi beaktar alla aspekter av ditt företag. Endast genom att ta hänsyn till marknadsdimensioner, dina kunder, konkurrenter, organisation, processer, teknologier, system och portfölj kan vi utveckla en strategi som kan reagera på förändrade ramvillkor.

Strategiutvecklingen består av följande steg:

  • Utveckla en vision och en strategisk målvision.
  • Platsbestämning: En potentiell analys av ditt företags styrkor och svagheter.
  • En gapanalys och härledning av prioriterade verksamhetsområden.
  • Ett grundläggande koncept och färdplan.
  • Operationalisering av stretegin.
  • Styrning och omjusteringar.

Våra experter hjälper dig att utveckla och operationalisera framtidsorienterade företags- och divisionsstrategier.


Några frågor?

Det finns ingen webbplats eller broschyr som kan ersätta ett personligt möte för att prata om dina behov och utmaningar. Vi ser fram emot ett möte på plats, så vi kan prata vidare.

Kontakt

Spara denna sida. Ta bort denna sida.