Retail och e-handel

Att skapa en personlig shoppingupplevelse inom detaljhandeln

Digitalisering som en möjlighet och utmaning inom detaljhandeln

Den digitala transformationen erbjuder en mängd möjligheter för handel. Detta innebär inte bara att inse nya sätt att göra affärer genom e-handel. Det handlar snarare om att förstå kundens och återförsäljarens behov och relation. Dessutom måste värdeskapandet av dessa punkter maximeras genom en "digital lösning". Detta får dock inte bara göras med slutkunden i åtanke. De interna intressenterna måste också inkluderas i processerna för att utnyttja potentialen i helt nya samarbetsformer, kreativitet såväl som intern kommunikation.

Den digitala transformationen förändrar hur produkter och tjänster utformas, hur människor arbetar tillsammans och hur du kan förstå och tänka om processer. adesso hjälper dig att identifiera möjligheterna med digitala transformationer och fullt ut utnyttja potentialen genom intelligent användning av programvara och metoder.


Våra ämnen i korthet

Shoppingupplevelser över kanaler säkerstälet långsiktig kundbehållning

Digitaliseringen innebär inte bara utmaningar för detaljhandeln – den erbjuder också stora möjligheter: Dessa sträcker sig från att tilltala kunden på ett personligt sätt i nätbutiken, till att genomföra transaktioner i butik eller i nätbutik, ända fram till olika onlinebutiker, och försäljningskanaler offlinr, som är harmoniserade med varandra.

Läs mer

Tids- och kostnadsoptimering från en enda källa

Oavsett om det är kärnverksamhet eller kundprocesser måste alla procedurer fungera sömlöst och effektivt i den digitaliserade detaljhandelns värld. Genom att optimera dina processer kan du skapa mervärde både inom företaget och på kundnivå. Detta är det enda sättet som du kommer att kunna motstå ökande press från konkurrenter och förbli konkurrenskraftig.

Läs mer

Planera och implementera förändringsprocesser på ett riktat sätt

Den digitala transformationen innebär ett brett spektrum av förändringsprocesser som måste hanteras direkt. Vi förser dig med olika metoder som du kan använda för att åtgärda högprioriterade problem inom ditt företag på ett riktat sätt.

Läs mer

Utveckling för bättre kundupplevelser

Ingenstans kan "King Customer" utnyttja sin makt som online. Nästa bättre, billigare eller snabbare erbjudande är bara ett musklick bort. Förtroende, lojalitet, entusiasm – det är ofta mjuka och känslomässiga faktorer som är de avgörande framgångsfaktorerna i konkurrensen.

Företag som vill vara övertygande här bör ägna sig åt koncepten och instrumenten för Customer Experience Management (CEM). För att sticka ut från kommunikationsmassan är det avgörande för företag att nå kunder på ett distinkt sätt med sitt eget förhållningssätt – digitalt, analogt och personligt.

Oavsett var du befinner dig på din resa kan och hjälper vi dig gärna. För en start-up kan det vara att bygga ett helt system och processer från grunden, medan en etablerad aktör kanske bara behöver en partner för att studsa idéer... eller vidare. Vårt e-handelsteam gör detta dagligen. De lever för e-handel och används för att hantera enorma transaktionsvolymer, en mängd e-handelsplattformar och kan förstås alla de senaste teknikerna och tjänsterna.

Seamless Shopping - Vi guidar dig genom svängdörrarna

Från online till offline och tillbaka igen: Integrering av kunddata för att anpassa och tillhandahålla konsumentinteraktioner.

Vad gör en kunds shoppingupplevelse sömlös?

En sömlös shoppingupplevelse är en som integrerar kunddata för att anpassa konsumentinteraktioner och ge en kontinuerlig, uppkopplad resa när shoppare går över från en enhet till en annan, och från online till offline och tillbaka igen.



Framgångsrika projekt - nöjda kunder

Oavsett om det gäller portalutveckling, mobil kundkommunikation eller utveckling av mobila shoppingportaler – våra referenser inom detaljhandeln visar hur vi framgångsrikt stöttat företag inom detaljhandeln i IT-projekt. Lär dig mer om våra projekt och ta en titt på vårt dagliga arbete. Bland våra kunder inom handeln finns Nelly, ICA, Gina Tricot, Netonnet och många fler.


Några frågor?

Det finns ingen webbplats eller broschyr som kan ersätta ett personligt möte för att prata om dina behov och utmaningar. Vi ser fram emot ett möte på plats, så vi kan prata vidare.

Kontakt

Spara denna sida. Ta bort denna sida.